Wędzone ryby są smaczne, są też zdrowe – to dobre źródło białka i zdrowych tłuszczów. Przepadam za wędzoną makrelą – ale nie zawsze mam ochotę jeść ją z ciemnym chlebem, tylko skropioną sokiem z cytryny. Dlatego dziś pasta z makreli – ale w innym wydaniu!

Pasta z makreli – przepis

proporcje na 2 porcje

  • 2 wrapy typu tortilla albo pita
  • ok. 200 g wędzonej makreli
  • ok. 50 g sera białego
  • łyżka wasabi
  • łyżka marynowanego imbiru
  • 1 ogórek
  • garść zieleniny – rukola, szpinak, roszponka etc.

Ser biały ugnieć z wasabi. Jeśli ser jest mało miękki, dodaj łyżkę lub dwie jogurtu naturalnego. Dodaj oczyszczoną z ości makrelę.

Pokrój ogórek w cieniutkie plasterki albo w słupki.

Rozłóż tortillę / pitę. Zostaw ok. 2 cm od krawędzi, na każdą z nich nałóż po połowie pasty z makreli, połowie pokrojonego ogórka, połowie marynowanego imbiru i zieleniny.

Zwiń ciasno pieczywo z farszem.

Pasta z makreli w tej formie może wytrzymać kilka godzin jako danie do pracy, możesz też podać ją od razu. Dla wygody, przekój wrapy na pół.

Znajdź mnie również na:
RSS
Facebook0
Facebook
YouTube4k
Instagram5k